Royal palace under the moonlight’, Brand product design for traditional cultural heritage
2018
Product

달빛궁궐.

경복궁이 주요 전각을 좌우대칭의 일직선상에 놓아 왕의 권위를 상징했다면, 창덕궁은 주변 지형과 조화를 고려해 자연스럽게 전각을 배치하고 그 뒤로 아름다운 후원을 두었다. 1997년 유네스코 세계문화유산으로 등재된 창덕궁은 서울에 남아 있는 5대 궁궐 중 그 원형이 가장 잘 보존된 곳이기도 하다.
'달빛궁궐'은 창덕궁의 아름다움을 극적으로 담아내고자 선보이게 된 상품이다. 국가의 공식 행사를 지내던 인정전과 창덕궁의 정문인 돈화문, 단청을 입히지 않아 소박한 모습으로 헌종의 서재 겸 사랑채였던 낙선재를 선으로 형상화해 미니 수첩으로 제작했다. 휘영청 밝은 달 아래 놓인 궁궐의 모습이 고즈넉한 분위기를 연상시킨다. 


글. 디자인프레스 객원에디터 김혜민

사진. (재)한국공예·디자인문화진흥원


Brand product design for Traditional cultural heritage. Commissioned by KCDF(Korea craft and design foundation)

STUDIO BAF
Art Director: hannminn

PRESS
‘NAVER DESIGN PRESS’
Category of Design Story, 14 January 2018
︎

EXHIBITION
“Craft Trend Fair 2018”, 22~25 November 2018, COEX Hall C, 513, Yeongdong-daero, Gangnam-gu, Seoul, Republic of Korea

Mark

heimoi
2017
Identity

Identity design for heimoi.


Gwangju Biennale
2015
Identity
Corporate Identity for Gwangju Biennale. Commissioned by Gwangju Biennale Foundation.

WEBSITE
www.gwangjubiennale.org
︎


Chunsul
2015
Identity

Brand identity for Chunsul. Commissioned by Tea House Samaedawon.


Cambridge Members and Club Cambridge S.I
2010
Signage


Space Identity Graphic for Cambridge Members and Club Cambridge. Commissioned by KOLON Industry. Signage manual and Wall graphic design.